Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Πατατόπιτες με ζύμη πατάτας!!!









Ναι καλά διαβάσατε με ζύμη πατάτας!
ξέρετε λατρεύω τις πίτες, μπορώ και μόνο απο τα υλικά να καταλάβω πόσο νόστιμη μπορεί να είναι μία πίτα.... αυτή τη φαντάστηκα και δεν έπεσα έξω... με ξετρέλανε η ζύμη... το σχέδιο είναι άσχετο μπορούν να γίνουν πατατόπιτες σε ότι σχήμα θέλουμε.
Εγώ λόγο χιονιού, δεν είχα τι άλλο να κάνω αφού ήμουν αποκλεισμένη στο σπίτι είπα να παίξω με τα ζυμαράκια μου...




Υλικά:
2 μέτριες πατάτες βρασμένες για τη ζύμη
1 φλιτζάνι  νερό χλιαρό (200 ml )
1 φλιτζάνι γάλα χλιαρό
1/2 φλιτζάνι λάδι
1 φακελάκι ή 2 κουταλιές μαγιά ξερή
1 κουταλιά ζάχαρη
1 κουταλιά αλάτι
500 -550 γρ. αλεύρι

Για τη γέμιση:
2-3 πατάτες βρασμένες
1 κούπα τυριά διάφορα ότι έχουμε και μας αρέσουν...
2-3 κουταλιές λάδι
αλάτι πιπέρι λίγο φρέσκο θυμάρι
λίγη πιπεριά κόκκινη ή πράσινη ψιλοκομμένη
λίγο μπέικον καπνιστό αν υπάρχει δίνει μία καπνιστή νότα στην πατάτα...τέλεια...

Για την επάλυψη 50 γρ. βούτυρο λιωμένο

Εκτέλεση:
Βράζουμε τις πατάτες σε αλατισμένο νερό γίνονται πολύ νόστιμες.



Σε ένα μεγάλο μπολ πατάμε τις πατάτες με ένα πιρούνι και προσθέτουμε όλα τα υλικά εκτός απο το αλεύρι, ανακατεύουμε να διαλυθεί η μαγιά και ρίχνουμε λίγο λίγο το αλεύρι μέχρι να κάνουμε μία ζύμη εύπλαστη.




Την σκεπάζουμε και την αφήνουμε να διπλασιαστεί, εγώ την έβαλα στο φούρνο αφού τον ζέστανα στους 50 βαθμούς τον έκλεισα και έβαλα το μπολ σκεπασμένο με μεμβράνη και πετσέτα και έγινε σε μία ώρα τούμπανο...




Αλευρώνουμε τον πάγκο μας και χωρίζουμε τη ζύμη σε 8 μπάλες, έκανα τις 4 με πατάτα και τις 4 με μελιτζάνα ψητή συν τα υλικά για την πατάτα, (σε άλλη συνταγή θα πούμε για τη μελιτζάνα) τώρα στις πατατούλες..






Ανοίγουμε τη ζύμη με τον πλάστη και βάζουμε το μείγμα τις γέμισης, κλίνουμε χιαστή κάνοντας πλεξίδες... όπως βλέπουμε στη φωτογραφία και αραδιάζουμε τις πλεξίδες σε ταψί με λαδόκολλα.






Αφήνουμε 20 λεπτά να φουσκώσουν τις περνάμε με το βούτυρο και τις ψήνουμε στους 180 βαθμούς στις αντιστάσεις, σε προθερμασμένο φούρνο για 30 περίπου λεπτά ή μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα, ανάλογα το φούρνο!








Όταν τις βγάλουμε από το φούρνο περνάμε με λίγο καλό βούτυρο να γυαλίσουν και να μοσχομυρίσουν...









 Καλή όρεξη!!!






8 σχόλια:

  1. Υπέροχα λαχταριστές!!! Ζύμη πατάτας;;;;;;; Ούτε που το φανταζόμουν, φαντάζομαι την μυρωδιά τους όταν ψήνονται! Άλλη μια πεντανόστιμη συνταγή από τα χέρια σου, ευχαριστούμε!!!

    http://artdecorationcrafting.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου γεια σου, η ζύμη κάνει τη διαφορά... σε αυτή τη συνταγή γλυκιά μου! Αξίζει να δοκιμαστεί! Τα φιλιά μου!!!

      Διαγραφή
  2. Να πω ότι δεν μου "άνοιξες" την όρεξη τούτη την ώρα...θα σου πω σαφώς ψέματα καλή μου (και δεν το θέλω...)!!!
    Τέλειες έχουν γίνει και όλο τσαχπινιά.
    Καλό βράδυ εύχομαι και ελπίζω με λιγότερο κρύο.
    Υ.Γ. το βιβλίο ήταν πολύ ωραίο. Ελπίζω να πάει καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Πηνελόπη μου, δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που δεν του αρέσουν οι πίτες... εμας μας αρέσουν σε όλες τις εκδοχές, πυραματίζομαι και αν μου αρέσει κάτι το κάνω ανάρτηση, αυτή η πίτα είναι χρονοβόρα αλλά αξίζει τον κόπο!!!!Χαίρομαι που σου άρεσε το βιβλίο του Κωνσταντίνου νάσε καλά! Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα...η πατατόπιτα είναι φανταστική...την έχω φτιάξει αρκετές φορές...κάθε φορά όμως με ταλαιπωρεί η ζύμη. Κολλάει πάρα πολύ στα χέρια με αποτέλεσμα να με δυσκολεύει και μετα στο άνοιγμα...έτσι πρέπει να είναι ή κάνω κάτι λάθος με τις αναλογίες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου φίλη μου θα σου το κάνω όσο μπορώ εύκολο το ζύμωμα...βάλε τα υλικά σε ένα μπολ, εκτός από τις πατάτες, κράτα λίγο αλεύρι, τώρα ανακατεύουμε με αργές κινήσεις με ένα ξύλινο μεγάλο κουτάλι να ενωθούν καλά, προσθέτουμε τις πατάτες και το υπόλοιπο αλεύρι, χωρίς να βάλουμε χέρια καθόλου. Σκεπάζουμε τη ζύμη και την αφήνουμε να διπλασιαστεί. Με τα χέρια καλά αλευρωμένα διπλώνουμε τη ζύμη μερικές φορές και κόβουμε σε μπαλάκια!!! Εύχομαι να βοήθησα φίλη μου!

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ...θα το δοκιμάσω την επόμενη φορά!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΚΤΥΠΩΣΗ