Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Ρετσέλι!




Ρετσέλι όπως το έφτιαχνε η μαμά μου!
Τέλος σεζόν για τα σύκα... αλλά η συκιά μας με περίμενε να γυρίσω από το πολυήμερο ταξίδι μου στη Σουηδία!
Μαζέψαμε τα τελευταία αν και το ρετσέλι θέλει μικρά μαύρα σύκα, αλλά και τα ξανθά μια χαρά έγιναν!!!
Η συνταγή έγινε με καθοδήγηση της μαμάς μου,  όπως  τη θυμόταν  που την έφτιαχνε στο καζάνι...πριν πάρα-πάρα πολλά χρόνια, μιλάμε για πολλά κιλά σύκα, από ότι μου λέει!
Έβαζε σταφύλια και κολοκύθα...εγώ είχα μόνο άσπρα σύκα από τη συκιά μας...επιφυλάσσομαι για του χρόνου!!!
Την ποσότητα των σύκων τη ζάχαρη και το νερό έγιναν στο περίπου αλλά μας άρεσε το αποτέλεσμα και η συνταγή είναι εδώ... με υπέροχο αρωματικό ρετσέλι!!!
Του χρόνου θα κάνω με μαύρα σύκα, μικρά και κλειστά, έτσι πρέπει μου λέει η μαμά…
Μέχρι του χρόνου υγεία να έχουμε...το ρετσέλι μας είναι τέλειο και σχεδόν έχει μοιραστεί σε αγαπημένους...περιμένουν το βαζάκι τους...χαχααα!!!




Υλικά:
4 ½ κιλά σύκα
2 κιλά ζάχαρη
1 λίτρο νερό
1-2 ξηλάκια κανέλα
6-8 γαρίφαλα
1-2 κλαδάκια αρπαρόριζα
1 κουταλάκι γλυκού λεμόν τοζού (κιτρικό οξύ)

Εκτέλεση:
Πλένουμε τα σύκα και κόβουμε λίγο το σκληρό από το κοτσανάκι όχι πολύ να μην ανοίξουν τα σύκα...άσχετα αν τα δικά μου ήταν γινωμένα πολύ, τα σύκα πρέπει όπως είπα και πιο πάνω να είναι μικρά, μαύρα και κλειστά, για το παραδοσιακό ρετσέλι…


Βράζουμε το σιρόπι μέχρι να δέσει περίπου 10 λεπτά προσθέτουμε τα σύκα, την κανέλα, και  τα γαρίφαλα βράζουμε τα σύκα 15-20 λεπτά.




Κλίνουμε το μάτι της κουζίνας και αφήνουμε το γλυκό για 2-3 ώρες  να βγάλει όλα τα υγρά του.
Του δίνουμε μια καλή βράσει και βγάζουμε τα σύκα σε ένα τρυπητό, αυτό για τα μακαρόνια.



Δένουμε το σιρόπι, εγώ το μέτρησα με το θερμόμετρο στους 104 βαθμούς, εσείς που δεν έχετε απλά με το μάτι... όταν κάνει μεγάλες μπουρμπουλίθρες βάζουμε τα σύκα.


Τώρα θέλει προσοχή...προσθέτουμε το λεμόν τοζού ή μισό λεμόνι το χυμό.
Βράζουμε 20 λεπτά ακόμη περίπου... ανάλογα την ποσότητα και το πόσο ώριμα είναι τα σύκα,  μη λιώσουν και γίνουν μαρμελάδα!!!



Ανακατεύουμε απαλά  με μία μαρίζ να μην μας κολλήσει.




Το ρετσέλι είναι έτοιμο όταν αρχίζει να κολλάει στον πάτο.
Γεμίζουμε σε αποστειρωμένα βάζα!
Τα πλένουμε τα βάζα και τα βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο επάνω σε πετσέτα στους 110 βαθμούς για 10-15 λεπτά.








Καλή όρεξη!!!

7 σχόλια:

  1. Φαίνεται τόσο λαχταριστό.....και μόνο που είναι συνταγή μαμάς θα είναι τέλειο!
    καλοφάγωτο κυρία Χρύσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλειο δε θα πεις τίποτα...φοβάμαι μην εθιστώ...στο ρετσέλι...χαχααα Φιλάκια γλυκιά μου!!!

      Διαγραφή
  2. μας ξελιγωσες παλι Χρυσα μου.το φανταζομαι πανω σε γιαουρτι και...πολλα φιλακια και καλοφαγωτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Λιτσάκι μου... να μπορούσα να σου στείλω ένα βαζάκι για το γιαουρτάκι σου γλυκιά μου...πάντως στην υγειά σου σίγουρα...πολλά φιλιά γλυκιά μου!

      Διαγραφή
    2. Χρυσα μου σε ευχαριστω και μονο που το σκεφτηκες.καλο σαββατοκυριακο.

      Διαγραφή
  3. Απίθανο Χρύσα μου .Καλοφάγωτο και του χρόνου να είσαι καλά να το κάνεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ φιλιτσα μου, να είμαστε γεροί όλοι μας!!! Φιλάκια!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΚΤΥΠΩΣΗ