Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015

Σύκα ξεραμένα στον ήλιο!








Φέτος έχει πολλά σύκα η συκιά μας και καθαρά, η μαμά μου λέει λόγο ζέστης... κάτι ξέρει, θα έχουμε και βαρύ χειμώνα ...αυτό θα το δούμε!!!!
Τα σύκα μας ωριμάζουν το Σεπτέμβρη ίσα που προλαβαίνω να τα ξεράνω.

Έχω ξεκινήσει να ξεραίνω ίδη με τόση ζέστη που μπήκε ο Σεπτέμβρης και έχουμε το μικρό καλοκαιράκι!

Παλιά η μαμά μου κάνανε κουσάφια με φρούτα, τα ξέραιναν δηλαδή στον ήλιο και σύκα επίσης.
Θα τα κάνω όπως μου λέει και θα δούμε το χειμώνα χαχαχαα!!!!
Αν έχετε σύκα ξεκινήστε μαζί μου όσο έχει ζέστη να στεγνώσουν αν αρχίσουν οι βροχές... θα τα στεγνώσουμε στο φούρνο!!!



Εκτέλεση:

Τα σύκα τα μαζεύουμε από το δέντρο  τα πλένουμε, τα στεγνώνουμε,τα ανοίγουμε ή τα πατάμε να ανοίξουν στη μέση.
Τα τοποθετούμε σε δίσκους ή ταψιά με λαδόκολλα.
Τα σκεπάζουμε με τούλι ή με ένα κομμάτι κουρτίνας (όπως έκανα εγώ...).
Τα βάζουμε στον ήλιο και το βράδυ ή τα παίρνουμε μέσα στο σπίτι ή τα σκεπάζουμε με πετσέτα.
Τα αφήνουμε να στεγνώσουν ανάλογα με τον καιρό και το μέγεθος των σύκων.
Κάθε μέρα προσθέτω και μερικά ανάλογα με την ωρίμανση τους!





Σε μία μεγάλη κατσαρόλα βράζουμε νερό με το χυμό από ένα λεμόνι ένα ξυλάκι κανέλα και 3-4 γαρίφαλα
Όταν δούμε ότι στέγνωσαν τα βάζουμε σε ένα τρυπητό μεταλλικό και τα βουτάμε 2-3 δευτερόλεπτα μέσα στο νερό που βράζει, αυτό θα τα ξεπλύνει και θα τα αποστειρώσει από σκόνη ή οτιδήποτε άλλο!!!


Τα στραγγίζουμε καλά και τα τοποθετούμε σε ταψιά με λαδόκολλα.
Τα βάζουμε στο φούρνο στους 100 βαθμούς στον αέρα 10-15 λεπτά να στεγνώσουν από το νερό.



Ανοίγουμε την πόρτα του φούρνου και τα αφήνουμε μέσα μέχρι να κρυώσει ο φούρνος.
Η μαμά μου τα φούρνιζε στο φούρνο όταν έβγαινε το ψωμί που έψηνε, τώρα στο φούρνο μας είναι μια χαρά!




Τα τοποθετούμε σε βάζα και βάζουμε 1-2 φύλλα δάφνης για συντηρητικό.





Θα προσθέσω φωτογραφίες όταν ξεραθούν!




Μπορούμε να  γεμίσουμε τα ανοιγμένα σύκα με σουσάμι καβουρντισμένο και σπασμένα αμύγδαλα όπως έχω διαβάσει, τα γεμίζουμε και τα κλίνουμε αντικριστά, τα κάνουν στα νησιά, ( θα δοκιμάσω θα βάλω σε ένα βαζάκι).

Πρόσθετο:
Τελικώς ο καιρός δεν με βοήθησε όσο θα ήθελα, αλλά αφού υπάρχει ο φούρνος δεν στεναχορέθηκα πολύ, στο τέλος τα στέγνωσα για λίγο στο φούρνο στον αέρα, στους 120 βαθμούς με την πόρτα λίγο ανοιχτή!
Στέγνωσα και από την αρχή στο φούρνο σύκα... μιας και τα σύκα υπάρχουν και δυστυχώς έχει συννεφιά.







Καλή όρεξη!!!

Στο φούρνο!


Στον ήλιο!




4 σχόλια:

  1. Καλησπέρα !!
    Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από τα ξερά φρούτα !!
    Η ιδέα σου στο τέλος με σουσάμι και αμύγδαλα εξαιρετική !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συκιά μας φέτος είναι γεμάτη, μοιράζω αλλά και κάθε μέρα ωριμάζουν έχω γλυκό και ρετσέλι από πέρυσι είναι κρίμα να τα πετάω, ευτυχώς βοηθάει ο καιρός ακόμη!Πρώτη φορά αποξηραίνω είναι επιθυμεία της μαμάς μου, αυτή με καθοδηγεί, θα δω τη θα γίνει!

      Διαγραφή
  2. Ωραία η ιδέα σου να αποξηράνεις ότι περίσσιο ωριμάζει στις συκιές.
    Θυμάμαι παλαιότερα να γίνεται σε όλα τα αγροτικά σπίτια, με μεγάλο ζήλο και μαεστρία.

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ζαμπία μου, επιθυμία της μαμάς μου είναι πιο πολύ, τα σύκα παχαίνουν και τα αποφεύγω.... αλλά ο καιρός μας πάει καλά και μάλλον θα τα ξεράνω...(η συκιά μας τα ωριμάζει Σεπτέμβρη) για να δούμε είναι ακόμη στο μπαλκόνι... θα συμπληρώσω τη συνταγή όταν στεγνώσουν!!! Φιλάκια!!!
      Οι δικές σου συνταγές με τα σύκα όμως, ονειρεμένες!!! (χαρά σ αυτούς που τα τρώνε!!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΚΤΥΠΩΣΗ