Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Αλευρόπιτα από τα Ζαγοροχώρια!!





Αυτή είναι η αυθεντική αλευρόπιτα από τα Ζαγοροχώρια, τη φτιάξαμε με την φίλη μου την Έλενα την Τσέτση, συνταγή πολύ παλιά, της μαμάς της, όπως την κάνανε πολύ παλιά στο χωριό, στη γάστρα!
Η φίλη μου την κάνει πολύ συχνά, είναι όντος πολύ εύκολη, και η πιο νόστιμη, έχω δοκιμάσει να κάνω αρκετές φορές αλευρόπιτα, αλλά μπροστά σε αυτήν οι δικές μου ήταν μαϊμού!!! 

Υλικά
2 αυγά
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 ½ φλιτζάνι του ελληνικού καφέ λάδι
50 γρ βούτυρο φρέσκο
2 ½ φλιτζάνια αλεύρι των 200 ml
2 φλιτζάνια  νερό ή ανθρακούχο νερό ή γάλα των 200 ml
Λίγο εξτρά αλεύρι (καλαμποκίσιο κατά προτίμηση)
250 γρ φέτα

Εκτέλεση
Ανάβουμε το φούρνο μας στους 250ο C να ζεσταθεί.
Βάζουμε σε ΄ένα 40άρι ταψί το 1 φλιτζάνι του ελληνικού καφέ λάδι και το μισό βούτυρο και το βάζουμε στο φούρνο να κάψει καλά.


Χτυπάμε το 1 αυγό με το αλάτι και το ½ φλιτζάνι λάδι.


Προσθέτουμε όλο το αλεύρι και αραιώνουμε με το νερό σιγά σιγά.


Δημιουργούμε ένα χυλό πιο αραιό από το κεικ.


Όταν κάψει το ταψί με το λάδι-βούτυρο, αμέσως πασπαλίζουμε με το εξτρά αλεύρι.


Προσθέτουμε το χυλό μας και θρυμματίζουμε την φέτα με τα χέρια μας πάνω από τον χυλό.




Στο τέλος χτυπάμε στο σκεύος που είχαμε το χυλό το 2ο αυγό με λίγο νεράκι (1/2 φλιτζάνι του καφέ) και χρησιμοποιώντας το χέρι μας το απλώνουμε- ραντίζουμε πάνω από την φέτα.



Κόβουμε το υπόλοιπο βουτυρο σε κομματάκια και το βάζουμε κι αυτό.


Ψήνουμε στους 250ο C (στον αέρα και κάτω αντίσταση) για 20 λεπτά να κοκκινίσει πάνω κάτω.




  Καλή επιτυχία!

19 σχόλια:

  1. εξαιρετικό και αγαπημένο....να σαι καλά πολύ καλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ γιαβρί μου να είσαι καλά!!! Γράψε μου το όνομά σου την άλλη φορά δεν ξέρω πως να σε λέω, στο μπλόγκ σου δεν κατάλαβα πιο είναι το όνομά σου, δεν γνωρίζω και πολλά στον υπολογιστή,,, τα κάνω μηχανικά χαχα,,,, φιλάκια καλό βράδυ!!!

      Διαγραφή
    2. καλημέρα
      καμία σχέση με την παραδοσιακή αυθεντική αλευρόπιτα.
      Σαν Ηπειρωτησα και εγώ που την έμαθα από την γιαγιά μου καμία σχέση, το ανθρακούχο νερό, το λάδι που τα έβρισκαν στα χωρά?
      Το μόνο που βαζουν είναι νερο,αλευρι,αμα ειχαν αυγα,τυρι και βουτηρο.

      Διαγραφή
  2. Ως Ηπειρώτισσα να συνηγορίσω ως προς το αυθεντικό και υπέροχο της συνταγής!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ ως κόρη Σαρακατσάνας σου λέω ότι ξέρω απο πίτες είναι υπέροχη!!!

      Διαγραφή
  3. Φαίνεται τόσο λαχταριστή!! και ως φανατική πιτού θα την τιμήσω!!Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την κάνεις Λενάκι μου είναι εύκολη και πολύ νόστιμη!

      Διαγραφή
  4. Έφαγα χθες ήταν φανταστική Λέω να την κάνω κι εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχη και εύκολη, καλά θα κάνετε...να την κάνετε!!! Καλή χρονιά με υγεία!!!

      Διαγραφή
  5. ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΨΕΜΜΑΤΑ ΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΘΑ ΣΑΣ ΠΕΙΣΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. την έφτιαξα και εγινε αναρπαστη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα!
    Το αλεύρι το μετράμε σε φλιτζάνι ίδιο με αυτο που μετρήσαμε το λάδι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα!
    Το αλεύρι το μετράμε σε φλιτζάνι ίδιο με αυτο που μετρήσαμε το λάδι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το φλιτζάνι του καφέ του Ελληνικού είναι το λάδι...θα το διευκρινίσω παραπάνω, το νερό και το αλεύρι με φλιτζάνι κανονικό!

      Διαγραφή
  9. εξαιρετική φαίνεται, διάμετρο ταψιού για αυτή τη δόση μπορείτε να γράψετε; γιατί η επιτυχία της εξαρτάται απο το πάχος της πίτας (πολύ λεπτή), ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 40άρι ταψί έχω χρησιμοποιήσει για να γίνει η πίτα λεπτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπέροχη..την έκανε η μητέρα μου η Ζαγορισια τακτικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στο τετράγωνο σινί του φούρνου γίνεται σωστά αυτή η πίτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΚΤΥΠΩΣΗ